Виховний проект "Довга тінь Чорнобиля"

Проект "Моя сім'я"

Презентация

Смотреть еще презентации из раздела Педагогика

 

 

«Візитна картка» проекту

Назва проекту: Моя сім’я

Автор проекту: Лазоренко Тетяна Іванівна

Номінація: виховний проект

Клас та вік учнів, які брали участь у проекті: 8 клас, 14 років

Термін реалізації проекту: вересень – листопад 2013р.

Мета проекту:

·        Формуровання впевненості про важливість і роль сім’ї в житті людини.

·        Формировання у дітей відповідального ставлення до сім’ї як до базової цінності суспільства.

·   Виховання морального обов’язку дітей перед батьками.

  • Заохочування учнів до пізнання історії свого роду, розвиток зацікавленості та інтересу до традицій української родини.
  • Виховання бережливого ставлення до сімейних реліквій.
  • Залучення батьків до спільної діяльності в системі «школа — дитина — родина».

Анотація до проекту

Виховання в родинні є першоосновою розвитку дитини як особистості. Значну роль у вихованні школярів мають спільні дії школи і сім’ї, ефективність яких залежить від особливостей організації роботи з батьками. Даний проект спрямований налагодити тісний контакт з родинами учнів, розвивати пізнавальний інтерес до минулого свого роду, виховувати дітей на кращих родинних традиціях. В процесі роботи над проектом формуються поняття про родовід своєї сімї’, родинні відносини.

Опис проекту:

В процесі пошуку спільно з батьками діти вчаться складати своє родовідне дерево, герб своєї сім’ї. В ході проекту використовуються знання по літературі, образотворчому мистецтві, історії, аплікації, інформатиці. В ході проекту планується допомогти батькам зрозуміти, що вони здатні змінити життя литини на краще.

Основні завдання проекту:

·          У процесі роботи над проектом формувати в учнів поняття про сім’ю, родословну сім’ї, родинних відносин, сімейних традицій, реліквій, династій, навчати складати родовідне дерево,.

·          Спонукати развитку становлення та розкриття творчої індивідуальності кожної дитини, самостійності.

·          Виховувати поважне ставлення до  старших в сім’ї, до родичів; особисті якості: зацікавленість, активність.

·          Залучати батьків до участі в житті школи через пошук і втілення найбільш еффективних форм роботи.

Механізм реалізації проекту:

Через систему виховних заходів формувати в учнів почуття любові до своєї Батьківщини, до родини; підтримувати тісну взаємодію школи, сім’ї, громадськості як фактор успішного впливу на розвиток дитини.

Очікувані результати проекту

  • Розвиток умінь працювати в мікроколективах.
  • Формування потреби в пізнанні на радість і користь один одному, близьким і далеким людям.
  • Цілеспрямований розвиток художньо – естетичних смаків дітей.
  • Формування правильної життєвої позиції.
  • Вироблення вмінь самостійно працювати з додатковою літературою, систематизувати матеріали, робити висновки.
  • Удосконалення вмінь презентувати результати досліджень.

Етапи реалізації проекту

Номер

Етап

Завдання

 

1.

Проблемно-цільовий етап

  • вибір проблемної сфери, постановка задач;
  • окреслення кінцевого вигляду створюваного продукту, його призначення;
  • формування проектних груп та розподіл обов'язків;
  • формулювання теми проекту й визначенням виду його завершеної форми, написанням короткої анотації проекту.
 

2.

Підготовчий

  • виявлення, під керівництвом вчителя, проблеми;
  • ознайомлення з темою, метою та кінцевим продуктом проекту. (вхідна презентація вчителя);
  • обговорення теми дослідження, формування груп
 

3.

Етап розробки сценарію й технічного завдання

  • збір матеріалів, відбір змісту й визначення приблизного обсягу проекту, його деталізація;
  • розподіл ролей всіх учасників проекту, строків виконання ними кожного виду роботи.
 

4.

Етап практичної роботи (розв'язання проблеми)

  • систематизація та аналіз отриманої інформації;
  • планування діяльності з розв'язання проблеми;
  • втілення в життя поставлених задач.
 

5.

Етап презентації - публічного захисту проекту

  • показ виконаної роботи (широка аудиторія інформується про важливість вибраної проблеми);
  • представлення вибраних шляхів розв'язання проблеми;
  • розповідь про практичну діяльність у ході реалізації проекту.
 

6.

Оцінювання успішності проекту

  • обговорення, оцінка проектної діяльності та особистого внеску кожного в загальну справу;
  • Обмірковуючи досвід, набутий у процесі реалізації проекту, учні відповідають на такі запитання:

а) які знання вони отримали;

б) чому і як вони навчились;

в) яких умінь і навичок вони набули;

г) які переваги дає групова співпраця;

ґ) що вдалось найкраще;

д) чим важливою була їхня власна діяльність у створенні проекту.

 

Планування завдань і реалізація

№ з\п

Зміст діяльності

Термін виконання

Вид діяльності

1

«Моя сім’я: цінності, історія, взаємовідносини»

 

Виховна година

2

Розробка буклету для батьків «Моя сім’я»

 

Робота з програмою

Microsoft Offise Publisher

Розробка сценарію уроку-презентації «Моя сім’я»

 

Обговорення

 

  • Анкета для учнів «Я і мої батьки»

·   Анкета для учнів «Моє місце в родині»

·   Анкета для учнів «Моє життя в родині»

 

Анкетування

3

Анкета для батьків «Життя Вашої дитини в родині»

 

Анкетування

4

«Дозвіл від батьків на використання даних»

 

Заповнення картки дозволу

5

«Виховання любов’ю»

 

Батьківські збори

6

Тайна імені твого

 

Пошук інформації в Ітернеті

7

Моя родовідна

 

Збір інформації про корені своєї сім’ї.

7

Реліквії моєї сім’ї

 

Збір фотографій про сімейні обереги та реліквії. Підбір інформації про обереги.

8

Традиції нашої сім’ї

 

Збір фотографій про сімейні традиції

9

Я і мої захоплення

 

Збір фотографій про інтереси та сімейні захоплення

10

Практична діяльність по формуванню

навичок необхідних для успішного

виконання проекту

 

Допомога вчителя по створенню презентацій

11

Виховний проект «Моя сім’я»

 

Презентація кінцевого продукту

Які результати одержали учні в проекті?

За порівняно короткий час реалізації проекту рівень сформованості позитивного образу сім’ї у дітей значно підвищився.

1.Діти краще знають свої корені, вони добре представляють що таке рід, родовідна, сім’я.

2.В розмові діти частіше стали застосовувати такі фрази, як «затишний дім», «рідна домівка», «мої родичі» та ін…

3.В процесі работи над проектом я як і діти більш детально вивчила сім’ї своїх вихованців, познайомилась з їх сімейними традиціями, особливостями сімейного виховання.

4. В ході проекту виникли деякі труднощі:

  • У класі є неповні сім’ї.
  • У класі є діти, які знаходяться під опікою бабусі при живих батьках.
  • У деяких дітей уже немає дідусів та бабусь, вони про них нічого не знають.

Разом з батьками ми старались тактовно вирішувати всі ці проблеми.